2010/02/02

Mitt första uppdrag är på gång...






Jag har ett första otroligt spännande projekt på gång som jag hoppas kunna landa inom kort. Det är ett projekt som handlar om ett stort sekelskifteshus med en mer eller mindre fyrkantig trädgård utan några egentliga planteringar alls. Jag kommer alltså att ha en helt ren canvas att ”måla på”! Jag har redan innan jag vet att jag kommer att få uppdraget börjat skissa på lite exempel. Dessutom är renoveringen av detta huset redan uppmärksammat i vår regionstidning där man kan följa ägarna och deras renovering av detta hus i en blogg på nätupplagan, så det kan förhoppningsvis ge mig lite reklam också. Annars ser jag bara detta som något oerhört lärofullt och kommer att ge massor med nyttig erfarenhet. Hoppas jag kan övertyga dom eventuella kunderna.

Här lite av det jag skissat så här långt och då har jag inte ens träffat uppdragsgivarna! Jag kan helt enkelt inte vänta utan måste bara få ut lite av mina idéer på papper. Det lilla jag vet än så länge är att det gärna få vara en lite striktare, formell framsida och en mer privat ombonad baksida. Det jag har skissat upp än så länge är den mer traditionella framsidan, med flaggstång och striktare centralgång som leder upp mot entrén.











Inga kommentarer: