2012/02/27

Utlottning biljetter till Skånsk Trädgård - Mässa 2012




















Jag har två stycken biljetter till årets Mässa i Malmö som jag lottar ut här på bloggen! Skriv en kommentar och länka hit på er egen blogg så är ni två stycken som kan få varsin biljett! Det är snabba ryck då jag gör dragningen på onsdag kväll 29/3 så man har samtliga dagar att välja när man vill och kan gå på mässan. Sparas ner och använd min banner till länken.














Nu börjar det verkligen närma sig vår och ett säkert tecken är dom trädgårdsmässor som avlöser varandra under mars månad. Förra året vid mitt besök då jag träffade ett antal spännande människor och fick lite längre intervjuer med dessa spännande profiler kommer jag ihåg känslan när jag åkte hemåt att nu var det dax att sparka igång årets säsong på allvar.Utställarna förra året hade verkligen gjort sitt bästa för att få oss besökare att få just den känslan med oss hem.

Foto: Numera Mässor






















Förra året pratades det mycket om att odla egen mat, medelhavsträdgårdar och att våga blanda inslag i trädgårdarna genom att flytta ut hemmet i trädgården eller på sin terrass. Alla dessa ämnen slog igenom stort tycker jag när man summerar 2011. Både på TV, tidningar, bloggar och övrig media så har framför allt att odla egen mat varit stort men även det andra som det förhandssnackades om har fått stort utrymme i dom olika mediekanalerna.

Foto: Numera Mässor























På bilden ovan Tareq Taylor från förra årets mässa där han lagar mat med egen-odlade ingredienser (?) i Peter Englanders medelhavsinspirerande monter. Jag fick nästan med alla 2011 års trender i den bilden! Tareq kommer även i år att var en av profilerna som uppträder på mässscenen varje dag och som kommer att prata om sin nya bok (såklart). En annan profil som återkommer är min landskapsfrände, blekingebördiga Gunnel Carlsson, ("Gröna Rum" och kraften bakom "Tusen Trädgårdar" bl a). Förra året fick jag en pratstund med henne och det skall bli kul att höra vad hon säger om det gångna året och hennes fullspäckade 2012, ny bok och Tusen Trädgårdar som är tillbaka denna sommaren efter ett års uppehåll.

Foto: Jon Franklin























En av dom stora anledningarna till att i alla fall jag besöker mässan är ju annars att få kliva in i en artificiell trädgård och  få en försmak av vårens dofter, färger och former och handla lite nya onödiga växter som man släpar med sig hem, eller hur?! Att få åka hem med känslan av att nu börjar det är nog det som gör att man återkommer till mässorna år efter år. Numera har jag ju förstås även förmånen att få komma på pressfrukosten och få träffa och intervjua trädgårds- och trendprofiler. Dessa möten gör att man få del av deras energi och man får ta pulsen på intressanta människor som förgyller vår vardag med erfarenheter, tips och insyn i den förtrollade trädgårdssfären som vi alla har blivit drabbade av!

Foto: Numera Mässor

Foto: Numera Mässor, Moderådets monter 2011











































Pin It

3 kommentarer:

Anna Vattenkanna sa...

Visst är det så - trädgårdsmässorna är ett givet vårtecken. det ska bli kul att se hur den nya mässhallen ser ut och fungerar också.

Jag vill gärna vara med i din utlottning och länkar tillbaka med din banner från min blogg.

Anonym sa...

Här vill jag vara med! Jag länkar från min blogg och håller tummarna! Längtar så det är inte klokt efter att få gå på mässa och få en inspirationsboost inför kommande säsongen. :)

AnnCharlotte sa...

Jag ska gå på mässan och en biljett betyder åtminstone fyra pelargonsticklingar eller nåt annat kul extra......så jag länkar för jag vill vara med iutlottningen.
Ha det bra :)