2012/06/27

Ljungaviken - Event när gatorna invigdes.


































Jag har än så länge valt att inte marknadsföra mig och mitt trädgårdsföretag så hårt då jag fortfarande har mitt dagliga jobb på bostadsbolaget till 100 % och jobbar med trädgårdsföretaget på min "fritid". En mer målinriktad marknadsföring kan göra att jag tvingas säga nej till kunder vilket jag så långt som det bara är möjligt vill undvika. Men ett event jag valde att medverka på var invigningen av gatorna i Sölvesborgs nya bostadsområde "Ljungaviken". Jag har tidigare skrivit ett inlägg om projektet. (se här). Gatorna har nu blivit asfalterade och den första villan har börjat byggas. Jag känner att det hade varit jättekul att eventuellt få vara med och sätta en liten prägel på villaträdgårdarna då detta är ett projekt där den befintliga naturen och miljön kommer att vara ett starkt inslag i exploateringen. Kultiverade kusiner till vilda växter kommer att dominera parkernas rabatter och äppelträd som Gyllenkronas Astrakan kommer att planteras i miljön.

































Med mig på eventet var också min nya überduktige samarbetspartner Fredrik Niklasson som jag anlitar vid markarbeten och anläggning. Med sig hade han sin egentillverkade och grymt snygga planteringslåda i rostad plåt och rabattkanter i samma material. Är ni sugna på att köpa något i samma stil eller vill få något eget gjort så kontaktar ni mig för vidarebefordran! Jag kommer inom kort att mer ingående presentera Fredrik i ett inlägg och visa lite fantastiska jobb han har utfört!


Starkas snygga trampstenar som vi hade med som display.
Jag kommer att återkomma med jämna mellanrum och bevaka det fortsatta arbetet med Ljungaviken!


Pin It

1 kommentar:

Spirande grönt - sa...

Väldigt läcker planteringslåda!

Ha en finfin lördag,
Rebecca