2010/07/09

Trädgård - njutning oavsett.


Före

Efter

Mitt jobb inom trädgårdsområdet innefattar ju även trädgårdsskötsel. Det arbete väldigt många känner stor motvilja mot i trädgården, att rensa, finner jag en stor njutning i. Jag går oftast fullständigt in i "zonen" och i samma takt som ogräset försvinner rensas min hjärna och går ner i varv för att återhämta sig. Det bästa är att jag njuter av både resan att rensa och målet att se på resultatet och känna glädje av hur bra det blev, även små förändringar.

Före

Efter






2 kommentarer:

Susie på Stjärnarve... sa...

Vad skönt för dig att du kan se det så. Själv HATAR jag ogräsrensning, men det kan bero på dom hemska salmbären som finns här. Dom är taggiga och revar sig in precis överallt (njae, inte i pallkragsrabatten - ännu).
Men visst är det kul att se resultatet efteråt, det blir ju en otrolig skillnad!

M/S Design sa...

Vilken skillnad!
Håller med om att det är rofullt att rensa ogräs, möjligtvi kan det vara jobbigt att sätta igång.
Mariana