2011/08/14

Piet Oudolf - "De fyra årstidernas park" - Sölvesborg

































Det är nu under augusti och september som den av Piet Oudolf anlagda parken i Sölvesborg, "De fyra årstidernas park" går in i en av de vackraste faserna under året. Prydnadsgräsen börjar få full höjd och ger det där distinkta uttrycket som kännetecknar Oudolfs verk. Jag var där en tidig morgon nu i veckan och fotade. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, det är fantastiskt att ha en park anlagd i sin hemstad som inspirerar en så mycket. Fantastiskt!
  
  


6 kommentarer:

Gardens at Waters East sa...

Nice floral design along with the water and the boats. Living here on Lake Michigan you covered all of my "likes" in your photos. Thanks for the Oudolf park design tour. Jack

Furulunden sa...

Så utrolig vakkert! Har sett at de bruker disse ideenen i rundkjøringer i Sarpsborg i Norge også:) Du får inspirere mine facebooklesere idag med dette innlegget. Siden finner du via min blogg:)

Trädgårdsflow/Garden Flow sa...

Ja, lyckliga dig där :-))) Piet Oudolf inspirerar stort. Jag skulle hänga i parken mest varje dag om jag bodde i närheten :-)))

Ha det gott!
/Charlotte

Susie på Stjärnarve... sa...

Wow! Så fantastiska rabatter, ibland önskar man att man hade obegränsade tillgångar - då skulle han tas hit och få designa!!

Stein sa...

Lekker plantering! Det gir assosiasjoner til sjø- og øyer langs den nordiske kysten! Vilt og temmet på en gang, samtidig som farge og struktursammensetningene er harmoniske! Kjempeflott :-D
Takk for at du deler!

Kristina Bonander sa...

Hej. Har aldrig besökt den här parken. Ser fantastiskt ut.
Piet Oudof föreläser ju här i Stockholm på fredag 26/8 men jag har tyvärr ingen möjlighet att hinna dit. Är förståss ett stort misstag att inte åka dit, men så är det ju ibland. Du kanske ska dit?
Hälsningar
Kristina