2011/04/29

Mode med gräsrulle?

Bild hämtad från  http://www.molnsatra.se/
Imorgon lördag har jag fått ett lite ovanligt men roligt och spännande uppdrag som jag skall göra inne på Lilla Torg i Kristianstad. För att genomföra det var jag idag och hämtade 28 kvm gräs på rulle från en lokal odlare. Gräset var av utmärkt kvalitet så jag tror det kan bli riktigt lyckat imorgon. Jag gör ett inlägg om uppdraget imorgon kväll så ni får se vad det är för något kul. Alla våra tre barn kommer för övrigt att vara delaktiga i evenemanget...spännande!

Gräs på rulle har ju blivit väldigt populärt på senare år och är ett väldigt smidigt sätt att förvandla en öken till trädgård till en splitter ny oas på bara en dag. Kostar betydligt mer än att så på hösten men jag tycker helt klart att det är ett bra alternativ för den som vill få en snabb förändring. Jag har även själv "lagat" vår gräsmatta med några rullar som blev över från svärfar för några år sedan där det var skadat efter snömögel och det har blivit perfekt igen, ett bra tips om någon bekant rullar ut gräs och får lite över!. I veckan som kommer skall jag beställa 230 kvm gräs som skall rullas ut på mitt jungrfruprojekt "Fröknegården" som var mitt första designuppdrag för drygt ett år sedan. Jag skall dit och fotografera för att uppdatera mig lite och det kan vara kul med före-efter bilder. Nåväl jag återkommer imorgon kväll för ett snyggt och modernt inlägg :)

1 kommentar:

Caroline sa...

Låter som ett spännande uppdrag! Ska bli kul att se vad det blir av det hela..! Min syster la rullgräsmatta i sin trädgård och vipps så hade hon en fin grön frodig gräsmatta och välkomnade mig hem till hennes "villeträdgård" (hon bår i ett gammalt skånskt gatuhus och är ingen "villaperson" precis, men den känslan fick hon där)

Ha en fin valborg!

/Caroline